Sunday 22 June 2014

// // Leave a Comment

SET BERSALIN SHAKLEE UNTUK KURUSKAN BADAN

Syukur, Alhamdulillah saya dberi kesempatan untuk berkongsi pengalaman menarik pengguna Set Bersalin Shaklee Untuk Kuruskan Badan. Ramai ibu-ibu ketika hamil mengalami penambahan berat badan yang banyak. 

Saya sendiri semasa hamil anak yang pertama mengalami kenaikan berat badan yang sangat drastik. Berat badan saya dari 74 kg bertambah menjadi 100kg. 

Badan ini bagai dipam-pam, kerana selera makan ketika itu tidak dapat dikawal. Ketika itu saya belum mengenali Set Bersalin Shaklee

Keadaan ini bukan saya sahaja yang mengalaminya, ramai lagi ibu-ibu hamil yang mengalami masalah seperti saya.


Dengan Shaklee, anda tidak perlu risau lagi kerana Set Bersalin Shaklee boleh membantu anda mengurangkan berat badan anda ketika tempoh berpantang. Ramai yang telah berjaya menurunkan berat badan mereka ketika berpantang dengan Set Bersalin Shaklee Untuk Kuruskan Badan. 

Di sini saya ingin berkongsi kisah gembira seorang pengguna Set Bersalin Shaklee dari Lahad Datu,Sabah. Beliau telah mengalami pengalaman berpantang yang berbeza dari sebelum ank yang ketiga ini setelah menggunakan Set Bersalin Shaklee. 

Pengalaman yang beliau kongsikan ini sangat mengujakan kami kerana selain dapat menurunkan berat  badan, Set Bersalin Shaklee menurut beliau dapat membanyakkan air susu badannya juga.





Berat badannya mengalami penurunan dari 88kg (berat semasa trimester ke 3) kepada 71kg dalam masa sebulan. Wah, 17kg dalam masa sebulan, banyak tu. 

Apa yang menggujakan lagi beliau berhasil mendapatkan berat bdan yang lebih rendah dari sebelum hamil ( berat sebelum hamil 82kg ). Selain itu susu badannya banyak, beliau juga bertenaga sepanjang berpantang walau menjaga 3 anak kecil sendiri. 


Jika anda mahu membaca lagi pengalaman dari pengguna Set Bersalin Shaklee yang lain,  klik di sini.
Mari kita berkenalan dengan vitamin-vitamin yang terdapat dalam Set Bersalin Shaklee Untuk Kuruskan Badan. Tak kenal maka tak cinta. Dah kenal dan tahu apa keistimewaan Set Bersalin Untuk Kuruskan Badan pasti anda akan jatuh cinta.


VITALEA

Multivitamin dan multimineral yang membekalkan 28 jenis nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Ia mengandungi Beta Karotena untuk pemulihan dan perkembangan tisu; kalsium, fosforus dengan vitamin C & D untuk kesihatan tulang dan penyusuan.


Biotin dan Panthotenic Acid untuk metabolisma lemak dan Vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah. Maklumlah ibu baru bersalin pasti banyak kehilangan darah.


B COMPLEX

B Complex lengkap dengan 8 jenis vitamin B untuk kesihatan saraf dan juga anti-stress. Ibu baru bersalin biasanya mengalami sedikit tekanan perasaan yang jika tidak diatasi boleh membawa kepada meroyan. Berada dalam keadaan tertekan juga boleh memberi kesan kepada susu badan.


VITAMIN C

Vitamin C penting dalam penjagaan kolagen tubuh. Vitamin C membantu penyerapan zat besi bagi mengelakkan anemia di kalangan ibu baru bersalin. Ia juga penting untuk mencegah selesema.

Satu kajian menunjukkan ibu-ibu menyusu yang mengambill vitamin C, mempunyai kosentrasi vitamin C pada bayi. Oleh itu bayi-bayi yang secara eksklusif diberi susu ibu tidak mengalami kekurangan vitamin C.


ZINC

Kekurangan zinc menjadikan luka lambat sembuh, dan ia juga berkait dengan tekanan selepas bersalin. Zinc juga membantu mengelakkan jangkitan pada luka serta mengelakkan rambut gugur.

Kita selalu dengar ikan haruan sangat elok untuk penyembuhan luka, ini kerana ikan haruan merupakan sumber Zinc. Supplemen Zinc merupakan cara mudah dibandingkan memakan ikan haruan kerana perlukan masa untuk masak dan makan.



Ibu baru bersalin memerlukan protein untuk membina kembali tisu-tisu dan memulihkan badan selepas selepas bersalin. Protein juga penting dalam penyusuan susu ibu. ESP dipercayai dapat memekatkan susu dan membanyakkan susu. ESP juga memberi tenaga kepada ibu dan memberi rasa kenyang. 


Gabungan kalsium-magnesium-vitamin D dan mineral2 lain bukan saja baik untuk tulang dan gigi malah membantu dalam pembentukan sel darah dan mengelakkan sembelit.


LECITHIN

Lecithin membantu ibu menyusu mengelak dan merawati bengkak susu.

Saya sendiri telah menggunakan Set Bersalin Shaklee dan saya sangat berpuas hati. Baca pengalaman saya di sini.


Jadi ibu-ibu atau suami-suami yang sedang mencari Set Bersalin Untuk Kuruskan Badan, saya sangat galakkan anda mengambil Set Bersalin Shaklee Untuk Kuruskan Badan.

Di Dazzling Deeja, kami menyediakan servis, konsultasi esklusif untuk pembeli kami sahaja. Cara makan Set Bersalin Shaklee untuk Kuruskan Badan hanya untuk pelanggan VVIP kami sahaja. Sekian, Wassalam.

Luv DD.




0 comments:

Post a Comment