Sunday 8 December 2013

// // Leave a Comment

Set Bersalin Shaklee Terbaik Buat Ibu Berpantang


Saya menggunakan Set Bersalin Shaklee semasa tempoh berpantang selepas bersalin anak ketiga secara pembedahan.

Tempoh berpantang memberikan pelbagai pengalaman pahit dan manis kepada saya. Tambahan pula saya bersalin secara pembedahan untuk ketiga-tiga anak saya, jadi tempoh berpantangnya lebih mencabar dan perlukan kesabaran.

Syukur, alhamdulillah saya dapat menempuh tempoh berpantang ank yg ke 3 dengan tenang dan bertenaga. Tempoh berpantang anak kedua dan ketiga, saya mengalami macam-macam pengalaman yg mencabar.

Jadi tempoh berpantang agak mencabar. Semasa bersalin anak yang pertama, saya mengalami komplikasi tumpah darah. Saya kena tahan wad seminggu dan baby saya dibawa pulang ke rumah pada hari ke 3.

Sedih sangat masa tu tidak dapat menyusukan baby. Selepas keluar wad pun emosi saya tidak stabil dan badan lambat pulih.Saya hanya mkn jamu dan pati ikan haruan. Anak yang kedua, saya berjaya menyusu dia secara esklusif tetapi luka lambat baik, terpaksa berulang alik ke klinik untuk cuci luka sebab berair dan luka terbuka sedikit.Badan saya pun masa tu lambat pulih. Masa ni saya makan jamu dan pati ikan haruan juga. 

Anak yg ketiga pula, syukur alhamdulillah saya menggunakan Set Bersalin Shaklee Extra yang mengandungi ESP, Ostematrix Vitalea, Vitamin C, B Complex dan Zink.

Set Bersalin Shaklee

Set Bersalin Shaklee Extra

Saya minum ESP sekali sehari utk tenaga seharian dan untuk mengelak dr lapar (maklum lah kalau menyusu baby ni akan kerap lapar). Saya perasan susu saya pekat dibandingkn ank-anak sebelum ni. baby Zara puas menyusu, kerap menyusu dan biasanya akan tidur lena stp kali selepas menyusu. Alhamdulillah baby Zara tidak kembung.

Untuk memastikan susu saya banyak, saya pastikan bayi menyusu kerap-1-2jam sekali dan ikut keperluan bayi. Saya pastikan saya minum lebih 3 liter air. Selain tu saya makan zink untuk pulihkan luka pembedahan di luar dan dalam badan. Supplemen Zinc Shaklee baik untuk menggantikan ikan haruan yang kaya dengan sumber zinc.

Bagi menghilang stress, elak pening dan untuk menggantikan tenaga yang banyak hilang ketika bersalin, saya ambil B Complex Shaklee dan ia juga membantu pembentukan sel darah merah. Di samping tu saya makan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee untuk imunisasi badan saya dan bayi ketika berpantang kerana luka pembedahan yang tidak dijaga elok boleh dijangkiti kuman dan menyebabkan demam.

Vitalea Shaklee yang diambil lengkap dengan 28 vitamin dan mineral penting. Vitalea penting kerana semasa berpantang gizi makanan yang diambil tidak seimbang. Jadi ia menampung kekurangan gizi makanan ketika berpantang.

Akhir sekali saya mengambil Ostematrix Shaklee untuk membekalkan kalsium, magnesium dan vitamin D kepada saya dan baby Zara yang penting dalam pembentukan tulang dan gigi yang kuat.

Saya berpantang di rumah mertua, kakak dan adik ipar pelik sebab saya berjalan seperti tidak kena bedah, nampak cergas, luka pun cepat baik dan kering. Baby zara pun puas menyusu dan alhamdulillah sihat. Ipar2 saya pun jadi tertarik hati untuk makan supplemen Shaklee. Syukur, Allah permudahkan semua.

berikut gambar baby Iz Zara Arissa ketika baru lahir dan ketika 6 bualn.




















Hubungi saya untuk pertanyaan dan pembelian segera Set Bersalin Shaklee di 0176939107

0 comments:

Post a Comment